אפליקציות – לא מה שחשבתם:

 היברידיות יישומית בפרינט: כשהממד הפיזי ודיגיטלי נפגשים, ליצירת חווית לקוח אחרת 

מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה אפליקציה? עוד ריבוע עם לוגו בתוך מסך הנייד? עוד כלי טרגוט מתחכם? עוד מסך הרשמה? תתפלאו לשמוע שבעולם הדפוס, אפליקציות (במשמעותן כ"יישום" ולא כ"יישומון") הן למעשה דברים פיזיים לכל דבר: מחברת, לוח שנה, כרטיסי ברכה, מכתב אישי שנשלח בדואר. אפליקציות פרינט הן עולם מוכר שמקבל תפנית דיגיטלית ויכולות חדשניות לגמרי באמצעות הדפוס הדיגיטלי.

כמנהלי שיווק ומרקום אנחנו ניצבים מדי יום מול השאלה איך לקדם את המסרים של המותגים שלנו, באילו ערוצים לבחור, ואיך להגיע ולגעת בקהלי היעד שלנו. הערוצים החדשים שהביאו איתם הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט והאפליקציות הדיגיטליות גרמו לרוב להפנות את המשאבים לשם. כל יום נדמה שמציף אותנו טרנד חדש, באזז וורד חדשה וכולם מיד נוהרים אחרי העניין התורן, כי זה חדש, כי זה מגניב, כי כולם שם… רק שכחנו דבר אחד חשוב בדרך – שכשכולם נוהרים למקום אחד, נוצרים פקקי תנועה וזה כבר פחות מגניב… וחשוב לזכור גם שדברים חדשים פעמים רבות באים והולכים (עוזרות קוליות? NFT? קלאב האוס? סנאפצ'אט? זוכרים?) – וכאנשי שיווק אנחנו זקוקים גם לערוצים יציבים וארוכי טווח.

 

אז איך לבלוט בעידן עומס האינפורמציה?

בעידן של טרנדים עולים ויורדים במהירות הברק ועומסי האינפורמציה שמציפים אותנו ברשת מכל עבר, יש דבר אחד שתמיד עובד וזה לענות על הצורך הבסיסי של כל האדם באשר הוא: להרגיש אהוב ומיוחד.  

המושגים המובילים כיום בדפוס, הם מוצרי  One -of a kind(כל תוצר הוא ייחודי, שלעולם לא יחזור על עצמו, גם אם מדפיסים מאות, אלפי, או מאות אלפי יחידות) ופרסונליזציה (כל תוצר הוא שמי ומותאם אישית). מושגים אלו הם המפתח לגישה בלתי אמצעית למרחב האישי של הלקוחות שלנו. וכיום, בזכות הדפוס הדיגיטלי המתקדם, כבר לא נדרשות אופרציות מורכבות כדי לייצר תוצר ייחודי, בלעדי, אישי.  

כמה מרגש ומלהיב זה לקבל מכתב אישי וממותג לתיבת הדואר (הפיזית) שלנו, שהוא לא חשבונית, הודעת תשלום קנס או זימון מילואים? כמה נעים זה לקבל מחברת ממותגת עם השם שלנו – ושמאותו הרגע היא צמודה אלינו לכל פגישה? נכון שגם אתם שמחים על מתנות קטנות וייחודיות שראיתם וקיבלתם בתערוכה האחרונה? ומי מאיתנו לא נקשר לאריזת מוצר או שקית מותג שהשארנו מאז בבית וממשיכים להשתמש מעת לעת? זו הדרך הכי מהירה (וקלה) לייצר בולטות, לייצר נוכחות ומודעות, לייצר חיבור רגשי, ולייצר זכירות לאורך זמן.

 

מהפכת הדפוס הדיגיטלי

דפוס הגלופות המסורתי שעשה מהפכה אי שם במאה ה-15, ושינה את התקשורת בעולם, עבר מהפכה נוספת, דיגיטלית, שהפכת את הדפוס האנלוגי, מאופרציה כבדה שמחייבת מאות או אלפי העתקים מכל סוג לאופרציה פשוטה ואפקטיבית, ריצות קצרות מאוד ואפילו מוצרים בודדים. והדפוס הדיגיטלי, שכבר בעצמו אינו חדש, ממשיך להתחדש עם אפליקציות מטורפות, יצירתיות וחדשניות.  

המשחק היום הוא דפוס על פי ביקוש ודפוס יצירתי – בו הכמות כבר ממש אינה הפקטור היחיד לכדאיות ההדפסה. הרב גוניות והוורסטיליות של הצבעים והגימורים המיוחדים, לצד מגוון עצום של אמצעי הדפסה (קנבס, פלסטיקה, קלינגים, ניירות ממוחזרים, וכו') – פותחים עולם חדש של תוצרים ייחודיים שמתאימים לכל מטרה.

 

כיום, ערב 2023, אפשר לקבוע בוודאות שהדפוס כאן להישאר ובגדול, וכל המחקרים מראים שאפילו דור המילניום שגדל לתוך העולם הדיגיטלי – עדיין זקוק גם לחוויה הפיזית. זו הסיבה לכך שהדפוס המסחרי מממשיך לגדול ולגלגל למעלה מ-11 מיליארד דולר מדי שנה, ולתפוס מקום מכובד בתמהיל השיווקי של החברות הגדולות בעולם.

ועכשיו כבר ברור לכם, ש"פרינט" זה לא רק עיתונות, מגזינים ושילוט חוצות, כפי שהקטגוריה נקראת כבר שנים, ושמהווים פרינטים בפורמט המוני – אלא בעיקר עולם של ביצוע ממוקד ומלא רגש. 

 

איך עושים 10% המרות מקמפיין נקודתי אחד?

חברת Klick – פירמה קנדית שנותנת שירותי ייעוץ ואסטרטגיה לחברות בתחום הפארמה והמחקר – ניסתה לגייס לקוחות חדשים לשורותיה מרחבי העולם. בזמן שכל מתחריה המשיכו לטרגט ברחבי הרשת, הם השקיעו תקציב של 1 מיליון דולר לטובת הפקת ספר עב כרס של 230 עמודים שסוקר את התחום המקצועי, שארוז בתוך מארז פייברגלס, וכולל גם מסך לד… את המארז שלחו בדיוור ישיר – סה"כ 1,000 ספרים לתפוצה של 1,000 מכותבים. הפרויקט יוצא הדופן, הניב להם 10% המרה (!!) ולידים בשווי 24 מיליון דולר (פי 24 מההשקעה!).

קליק ציינו שמרוב שהספר היה גדול, ייחודי ומרשים, האנשים לא הרגישו בנוח להשליך אותו, וכך המארזים הייחודיים עברו ידיים והפכו כמעט ויראליים…

החיבור בין הפיזי לדיגיטלי באמצעות טכנולוגיה, ולא באמצעות קוד QR

החיבור בין מוצרים מודפסים בממד הפיזי ליישומים מהממד הדיגיטלי – זו הציפיה החדשה של לקוחות הקצה: שימוש בטכנולוגיית AR/VR (מציאות מלאכותית, רבודה או וירטואלית) על גבי המוצר הפיזי ליצירת מימד חוויה נוסף ב-D3, תקשורת ב-NFC לחיבור כרטיסי ביקור לאתר, כרטיסי ברכה או מכתבים כתובים המתקשרים מסרים בווידאו או באמצעות חיבור לנגן מוזיקה בנייד.

אלו הם שילובי טכנולוגיות המאפשרים את החיבור בין החדשנות הדיגיטלית לבין מוצר פיזי שמשאיר חותם וזיכרון חוויתי אצל הלקוח.

 

הפיכת כל רעיון עיצובי יחיד לביצוע מרובה העתקים – באמצאות טכנולוגיות מידע משתנה

מובן שאנשים מוכנים לשלם יותר על מוצרים ייחודיים. לפעמים אנשים מוכנים לשלם אף 500% יותר על אריזה ייחודית וייעודית, אפילו שבפנים המוצר הוא אותו המוצר…

 

אריזות ייחודיות מחייבות התאמות נתונים ומידע, כאשר שנם 3 רמות של מידע משתנה.

הצורה הבסיסית ביותר היא VDP, שהינו מידע אישי משתנה, כגון שם, כתובת, מספר טלפון, התאמות טקסט ו/או תמונה. אבל יש גם רמה של הדפסות מוצר שונות לחלוטין עיצובית (למשל פחיות שונות, כריכות שונות או שערי מגזינים שונים). רמה שלישית היא בכלל שימוש בטכנולוגיות AI, רייל לייב דאטה (RLD) וג'נריטיב ארט (GA) – לייצרת מבני עיצוב ייחודיים או בלעדיים, לחלוטין אוטונומיים או אפילו רנדומליים, ליצירת שונות בעלת משמעות באמצעות רציפות או באמצעות שונות.

איך כל זה מסתדר עם ערכי הקיימות ואיכות הסביבה?

שאלה מתבקשת היא האם היכולת להדפסות רבות ומגוונות, ובמחירים נמוכים יחסית, אינה מעודדת הדפסות והפקות מיותרות, שאחר כך מזיקות לסביבה? אבל התשובה היא שיש דרכים רבות להדפיס וגם להישאר נאמנים לסביבה.

 

קודם כל, המעבר להדפסה חכמה לפי ביקושים וצורך, ולא הדפסה של כמויות גדולות רק בשביל להצדיק כמויות מסחריות של הדפסה (מבחינת עלות תועלת והזמנות מינימום) – היא כבר צעד משמעותי לשמירה על איכות הסביבה ולצמצום ההדפסות המיותרות. מעבר לכך, המעבר להדפסה דיגיטלית חוסכת פסולת גלופות ונייר, ומאפשרת להדפיס על מגוון גדול של ניירות ומצעים, לרבות ניירות ממוחזרים, ניירות זרעים, בדים אקולוגיים ומתכלים, פלסטיק או זכוכית ממוחזרות, וכדומה.

בנוסף, חברות דפוס מובילות בעולם, כמו למשל HP, מפעילות תוכנית ייחודית וייעודית של שתילת עצים, התואמת את כמות ההדפסות היוצאות מהמכונות – במטרה למנוע פגיעה במספר העצים.

 

 

דפוס יישומי ויעיל – יצירתי וחדשני. לא מה שחשבתם

הדפוס הוא עולם ומלואו, וזה הזמן להכיר את מגוון היכולות ולייצר את התוצרים שיביאו את הערך הגבוה ביותר למותג שלכם, ויאפשרו גם לכם – כמנהלי מרקום – לבלוט, באמצעות חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה וביצועי ערוצים חדשים בעלי יכולות המרה מוכחת.

הדפוס מציע הזדמנויות עסקיות, שיווקיות, מיתוגיות ומכירתיות חדשות, ובעידן של רוויה דיגיטלית ועומסי אינפורמציה, הדפוס מציע ערוץ ישן-חדש כדי לבלוט באמצעותו, ולהציג מיצוב של יצירתיות וחדשנות. הדפוס יכול לשפר ביצועי קמפיינים בזכות יכולותיו להיות "משבש" ופרסונלי, ובהיותו ערוץ המסוגל להעביר רגש וחוויה, וגם לאפשר היברידיות יישומית.  

 

כותבת אורחת: סימה טולציס מורד – מנהלת פיתוח עסקי HP Indigo

 

רוצים לשמוע וללמוד עוד? הרשמו לכנס בנושא "Business opportunities in Creative Print" של איגוד המרקום הישראלי בשיתוףHP Indigo  המיועד למנהלות ומנהלי תקשורת שיווקית מקצועניים, לאנשי קריאייטיב, מדיה וקד"מ, למקצועני תערוכות ותצוגה, לעוסקים בעולם העיטוף והאריזה, ולאנשי דפוס והפקה.

מרקום - דברים שחשוב לדעת:

דילוג לתוכן