דרוש/ה מרקום: כיצד לכתוב תיאור תפקיד עבור מודעת משרה? 

תיאור תפקיד מרקום נכון ומקצועי – 

חוסך זמן, מאמץ וגם תקציב, מכיוון שהוא מושך כישרונות מוסמכים ומתאימים למשרה שנפתחה. 

בנוסף, תיאור נכון של משרה פתוחה למנהל או מנהלת מרקום – 

גם מגביר ומעצים את המיצוב, החשיפה וההיכרות עם מותג המעסיק. 

לפיכך, חשוב ביותר לאפיין תיאור תפקיד ומשרה יעיל, מפורט ומדויק, תחת מודעת פרסום דרוש/ה מרקום – 

עבור מאמצי גיוס הטאלנטים הרלוונטיים.

 

כדי לבנות תיאור משרת מנהל או מנהלת תקשורת שיווקית (Marcom) כללית, 

השתמשו בתבנית הבאה עבור כל פוסט משרה או דרושים שיתפרסם –

בפייסבוק, ב-Linkedin, או בכל אתר אינטרנט או לוח ייעודי בנושא משרות שיווק

 

אנשי HR / כ"א, מנהלי גיוס והשמה, מנהלי שיווק המחפשים עובדים ובעלי תפקידים מתאימים – 

שימו לב לדייק את עיקר דגשי וציפיות ההתמחות והניסיון המבוקשים בפרטי המשרה! מנהלי Marcom אינם זהים!

ככלל, המונח ניהול תקשורת שיווקית כולל הרבה היבטים וממשקים תקשורתיים ושיווקיים, ולכן כדאי להגדיר ציפיות. 

יש למשל הבדל בין "דרוש מרקום" אנליסט שיווק, דירקטור שיווקי או מנהל פרסום – 

לבין "דרוש מרקום" דיגיטלי, אחראי אתר או מנהל סושיאל. 

יש הבדל בין "מנהל מרקום" מודגש BTL, קד"מ, תערוכות והפקות – 

לבין "מנהל מרקום" מודגש ATL, כתיבת תוכן שיווקי, או PR.

כך גם יש הבדל בין "איש / אשת מרקום" שאמונים על המותג או על קשרי לקוחות – 

לבין כאלו האמונים על מיתוג מעסיק או על קשר פנים ארגוני עם העובדים. 

עוד הבדל תמצאו בין מנהלי מרקום שצמחו כתקציבאים וסופרוויזרים במשרדי פרסום, דיגיטל, קד"מ, יחסי ציבור (צד ספק) – 

לבין כאלו שצמחו עצמאית או הגיעו מתפקידי ניהול מותג או תפקידי ג'וניור בשיווק (צד לקוח).  

 

כאמור, באם יש לכם ידיעה אודות הדגשים וההטיות שבמסגרת משרת המרקום המוצעת – 

מומלץ להתאים את התקציר, תחומי האחריות וכישורי המפתח.  

בהתאמה, הכוונה להוספה, הדגשה, או הסרה של תחומי פעילות ואחריות. 

 

רצוי לא לשכוח כי מדובר בתפקיד ניהולי-ביצועי, מדרג ביניים (ולא ברמת הנהלה / C-Class). 

משמעות הדבר, מחד, שלא בהכרח בעל/ת התפקיד ייתר ויחליף ספקי ביצוע, גם אם זו הציפיה, אלא בעיקר יאתר, ינהל ויבקר אותם. 

ומשמעות נוספת היא, מאידך, שגם לא בהכרח בעל/ת התפקיד יכולים להחליף תפקיד ניהול שיווק מנוסה, מורכב ואסטרטגי, באם נדרש.  

 

לגבי כפיפויות (המעסיק הישיר) – אנו לא ממליצים על הכנסת מרקום שלא תחת מנהל/ת שיווק, רצוי מנוסה. 

ניתן כמובן גם להכניס מנהל/ת מרקום נוספים (כחלק מצוות – בדרך כלל בחלוקה כגון ATL/BTL, או דיגיטל/לא דיגיטל, או לפי מותגים), 

ואף ניתן לקלוט איש/אשת מרקום זוטרים יותר, או מנהל/ת פרסום/דיגיטל/סושיאל/תוכן/אתר – תחת מנהל/ת מרקום ותיק/ה. 

בעסקים קטנים ורזים יותר – פעמים רבות שמנהל/ת המרקום ישובצו ככפופים מתחת למנכ"ל וידווחו לו ישירות. 

בארגונים חברתיים רבים – עמותות, מלכ"רים – מקובל למצוא את המרקום כתפקיד ניהולי וביצועי במסגרת מחלקת גיוס המשאבים. 

כפיפות ניהול המרקום לפונקציות לא-שיווקיות כמו סמנכ"לי לקוחות (שירות ומכירות), סמנכ"לי דיגיטל/IT, מנהל תפעול, HR – הינה דרך הפעלה לא מומלצת!  

 

שימו לב גם להגדיר את הפרסום כמותאם לשני המינים, ולכל הגילאים – 

אבל לתשומת ליבכם שיש יותר מנהלות מרקום (נשים), מאשר מנהלים (גברים). 

לכן, המלצתנו הינה דווקא לפנות בלשון נשית! זה בכלל תקין ומתקדם הרבה יותר, אז למה לא?… 

 

  • תקציר ציפיות התפקיד 

מנהלת תקשורת שיווקית (מרקום), אמונה ואחראית על יצירה וביצוע של אסטרטגיות תקשורת-שיווקית משולבות המותאמות למיתוג החברה. 

זה כולל תכנון, אפיון וביצוע של טקטיקות שיווק שונות – אוף ואון ליין, ממומנות או אורגניות, ATL ו-BTL, חוץ ופנים ארגוניות – 

שמטרתן להבטיח מעורבות קהל היעד, עמידה ביעדי השיווק, והחזר השקעה על הפעילות. 

  • כפיפות 

לסמנכ"ל שיווק (VP, CMO) / למנהל שיווק / למנכ"ל. 

  • תחומי הפעילות כמנהל/ת מרקום

תחומי האחריות שלך יכללו:

  • פיתוח, יישום וביצוע אסטרטגיית תקשורת מרובת-פלטפורמות מונעת-תוצאות ותוכנית העבודה – בהתאם להגדרות הארגוניות והמיתוגיות, ותוך שיקוף סדרי עדיפויות 
  • יצירה, הפקה וניהול של כל החומרים השיווקיים (דפוס, דיגיטל) וכלל תוצרי המיצוב והקידום – בהתאם לאופי המותג ולצרכים הארגוניים והעסקיים 
  • יישום והטמעת פעילויות שיווק דיגיטלית הכוללת מדיה חברתית, ניהול אתר, ו-SEO/SEM – ליצירת חשיפה ונוכחות, מעורבות, ביקושים ולידים
  • תכנון, פיתוח וניהול תקציבי התקשורת השיווקית – על בסיס תעדוף (מטרות ויעדים), פילוח (קהלים ומוצרים), טקטיקות ודרכי פעולה (ערוצים, עיתויים, מסרים)  
  • עבודה עם ספקים, מערכות שיווקיות וסוכנויות – כדי ליצור ולייצב פעילויות, לפתח תשתיות ונכסים מניבים ומשלימים תומכים, ולגבש נתונים מדידים 
  • מעקב בקרה אחר יעילות הקמפיינים השונים והפעילויות השיווקיות היזומות – ותיקון וטיוב לפי הצורך, בהתאם למטרות, יעדים ומדדים  
  • הובלה, תכנון ויישום פעילויות קידום מכירה, קשרי לקוחות ומשקיעים, יחסי ציבור, תוכן, ויוזמות הקשורות למותג 
  • ניהול ופיתוח תקשורת פנים ארגונית ומהלכי מיתוג מעסיק וקמפיינים לגיוס-שימור עובדים 
  • מתן מענה כספק פנים ארגוני לצרכי השיווק, המיתוג והפרסום של המחלקות השונות – HR ורווחה, הדרכה והטמעה, שירות ומכירות, דוברות, ועוד. 
  • דרישות מפתח
  • תואר בשיווק, מנהל עסקים, תקשורת, תעשייה וניהול, או תחום קשור – או לכל הפחות תעודה מקצועית ייעודית מוכרת 
  • ניסיון מעשי קודם ומוכח בתפקיד דומה או רלוונטי (ניהול מרקום, פרסום, מותג, דיגיטל) 
  • מיומנות בפיתוח, ביצוע ומדידה/בקרה של תוכניות ליצירת ביקושים – המשמרות מעורבות של לקוחות קיימים ופוטנציאליים לאורך כל המשפך 
  • ידע רב בפיתוח תוכן ובניהול פעילויות מבוססות גוגל ורשתות חברתיות 
  • היכרות עם תוכנות ניהול ארגוני/BI/CRM, דשבורד שיווקי/אנליטיקס, תכנון וניתוח, וכן עם תוכנות פרזנטציה והצגת נתונים  
  • מיומנויות בסיסיות בפתרונות שיווק תכופים – כגון ידע בעיצוב, יכולת כתיבה שיווקית, מיומנות קידום – מהווה יתרון רב 
  • בעלות על רשת קשרים חזקה בעולם יחסי ציבור, השיווק והתקשורת – מהווה יתרון רב 
  • כישורי הבעה יוצאי דופן – בכתב ובעל פה 
  • יכולת תשומת לב רבה לפרטים – כולל יכולת מוכחת לניהול עדיפויות מתחרות וריבוי משימות בו-זמנית 
  • כישורים בינאישיים מצוינים, יכולת עבודה עצמאית ובצוות – ומיומנות בניית קשרים עם בעלי העניין השונים 

מרקום - דברים שחשוב לדעת:

דילוג לתוכן