איך בוחרים בין ביתןcustom לבין ביתן מודולארי – ומה הקשר לטכנולוגיות דפוס ולעיצוב יישומי?

 

אז בחרתם להשתתף בתערוכה, ואתם רוצים להופיע עם ביתן אשר יעצור את המבקרים,

ישליך על החברה שלכם ומיצובה, יקרין ויצעק לכל עבר את היתרונות והצעות הערך שלכם,  

ובגדול – שיעשה את הרושם הראשון הנכון על כל מי שלא מכיר אתכם, וגם על מי שכן…

 

בראשית ימי התערוכות, היו 'הבדלי מעמדות' מובחנים ומוגדרים מאוד:  

אלו שהיו עם תקציב משמעותי (הרבה כסף…) – היו בונים ביתןCustom , כלומר בהתאמה אישית; והשאר, הפרולטריון – היו בוחרים בפתרונות המודולאריים ומוצרי המדף, שבדרך כלל שידרו "אין לי הרבה כסף, אז זה מה שיכולתי להרשות לעצמי, העיקר להיות פה"…

באותם ימים הבחירה הייתה לא קלה, והאילוצים רבים – אבל היום, לשמחתנו, זה כבר לא שחור או לבן ולמעשה יש מלא צבעים באמצע.

 

אז מה היה ההבדל למעשה בין ביתן ייעודי לביתן מוכן?

 

שני הביתנים או שני סוגי דוכני ה-display – הם מערכות פופ אפ ניידות.

ביתן קאסטם, מעצם שמו, זהו ביתן אשר נבנה על בסיס עיצוב שמתוכנן ומעוצב במיוחד בעבורכם.

בעבר, היה מדובר בביתנים שנבנו מעץ – והותאמו ללקוח, לשטח שלו בתערוכה, ולצרכים ולמטרות ההשתתפות שלו (בהתאם לאפשרויות התקציב).

הפאנלים או הקירות, כמו גם ריצוף או תקרה על פי צורך, היו מנוידים למתחם התערוכה ונבנים בשטחה על ידי צוות מיוחד. בתום התערוכה, הביתנים הייעודיים מושמדים (לצערו של מנהל הכספים של החברה ושל כדור הארץ…).

 

מנגד, ביתן מודולרי מוכן, הינו למעשה ביתן סטנדרטי אשר מוצע לרוב על ידי המארגנים, העיצוב מודפס או מודבק על גביהם, והם נבנים בקלות על ידי צוות התערוכה, ומפורקים לאחריה.

למעשה הם נמצאים בשימוש עד היום, ועשויים לרוב מפנלים של פוליפרופילן או אלומיניום, המתאימים למבנים בגובה של כ-2-2.5 מטר ולרוב מוגדרים כביתנים של 2*3 או 3*3 מ"ר.

אם הם נרכשים על ידי המציגים, ולא מושכרים רק לצרכי התערוכה – הרי שהם ניתנים לשימוש חוזר בכל תערוכה בה השטח זהה.  

ביתן פופ-אפ

 

היתרונות הבולטים בבחירת הביתנים המודולריים, אפילו היקרים יותר (אלו שהלקוחות רכשו לעצמם),  היו למעשה כלכליים בלבד: שימוש חוזר בתערוכות בגדלים זהים, הקמה בסיסית ולעיתים קרובות קלה, ללא צורך בהתערבות של אנשי בינוי מקומיים וצוות הקמה מיוחד ויקר, ועלויות אחסון, שינוע והובלה לא גבוהות גם במעבר בין מדינות.

בגדול, שלד ממותג ברמת ווליו פור מאני, עם נוכחות בסיסית ממוצעת.   

 

לעומת זאת, היתרונות של הביתנים המותאמים, היו בעיקר במגרש של מלחמת השיווק והמיתוג: גמישות עיצובית מלאה (רק לעשירים יש קווים עגולים בביתן…), מאסיביות (לדוגמה, גובה או עומק משמעותי, במה, או אפילו קומה שנייה), ומקום לעזרי קד"מ (מסכים, רמקולים, מתנפחים, בר משקאות, ספות, ועוד) – שנועדו כולם לייצר בולטות בנראות ייחודית, נוכחות מבדלת ומיצוב המוניטין.

בגדול, מבנה בממדים ובנוכחות שהכסף יכול לקנות.

 

ההיברידיות בענף הביתנים לתערוכות – changer  The game

 

מאז עברו מים רבים בנהרות הריין והמיסיסיפי, וגם עולם התערוכות צעד קדימה.

אחד השינויים המשמעותיים הוא ההתפתחות הדרמטית של חברות ההפקה, הייצור וההדפסה, אשר פיתחו עוד ועוד מערכות תצוגה ותערוכה מודולאריות – אשר למעשה מתקרבות מאוד לנראות ולגמישות של ביתני Custom. למעשה, היום ישנן מערכות מדף רבות, אשר רמת הגמישות והיישומיות שלהן לא מביישת כמעט אף ביתן בנוי.

 

כיום, בפגישות בריף עם לקוחות – מעבר לשאלות הרגילות הקשורות לצרכים, לגודל השטח, לאילוצי המקום ולתקציב – נבחנות גם התוכניות שלהם לעתיד והלוקיישנים בהם החברה מתכננת להופיע, והשיקול אם לשלב מערכת מודולרית רב פעמית הוא משמעותי מאוד, כשיש לנו יכולת לשלוט בפרמטרים רבים מצד אחד, ורמת גמישות עצומה מצד שני. ולצד היבט החיסכון בעלויות ובזמן, גם שאלת הקיימות עולה ומקבלת משמעות.  

יש מערכות הנכנסות למטוס ומתניידות עם הלקוח, המבוססות למשל על מערכות בדים נמתחים או אפילו קרטון, ויש מערכות מורכבות יותר הנשלחות בהובלה ימית, וכוללות גם מערכות תאורה ותצוגה וריהוט/עיצוב משלים – אבל בסופו של יום, מדובר במערכות היברידיות, המשלבות את הטוב שבביתן בנוי, מותאם, מרשים ומורכב למראה, עם הטוב שבביתן מודולרי, שקל וזול יחסית לשנע, להקים ולפרק.

 

בשל יכולות ההדפסה – על מגוון חומרים, במידות מגוונות – ניתן כיום להקים ביתן מכל חומר (ולא רק מעץ או אלומיניום, לא רק קירוי מ-PVC או בד, לא רק ריצוף וחיפוי בסיסיים), ולעצב ולמתג את כל האלמנטים (גם כיסאות ושולחנות, מחיצות, מעקות ומדרגות) – כשכולם יכולים להתפרק ו/או להתקפל, ולהיות מאוחסנים עד לתערוכה הבאה…

מספר ביתנים של חברות מודולר, אשר הוצגו בזמנו בתערוכת יורושופ – ומרבית קוראי שורות אלו לא היו יכולים להבדיל, ולומר שאלו ביתנים המבוססים על מערכות מודולריות ולא מתחמים בנויים…

 

ולמי שמעוניינים – עוד דוגמאות לביתני תערוכות ועיצובים להשראה.

 

כותב אורח: צביקה נדלר – EvenTeam

 

 

רוצים לשמוע וללמוד עוד? הרשמו לכנס בנושא "Marcom Opportunities in Creative Print" של איגוד המרקום הישראלי בשיתוףHP Indigo  המיועד למנהלות ומנהלי תקשורת שיווקית מקצועניים, לאנשי קריאייטיב, מדיה וקד"מ, למקצועני תערוכות ותצוגה, לעוסקים בעולם העיטוף והאריזה, ולאנשי דפוס והפקה.

מרקום - דברים שחשוב לדעת:

דילוג לתוכן