Israeli MarCom Managers Association

For Marketing, Branding , Digital and Corporative-Media Experts

Comprehensive Business And Contextual Set – For The MarCom Profession:

Representative Professional Organization
Indexing and Networking
Training and Professional Enrichment
Recruitment & Implementation
Counseling and Accompaniment
Research & Professional Database
Annual Convention & MarCom Contest

?What Are The Problems

The gap: Currently, there is no official setting and solution for the MarCom discipline in Israel, due to perception as “non-professional”, “on-the-way”, job position, which is subjected and derived.

The essence and the identity of the profession, and it’s role – are unclear or not agreed upon.

Any person can define and call himself “MarCom manager” or a “marketing communication expert”. This lack of regulation and the lack of definition and standardization – create difficulties for CEOs, marketing managers, and experienced professionals, alike.

The aspect of professionalism and matching of outputs – is also breached, and lack characterizations and standards.

The outcome: difficulties upon recruitment, lack of clarity of the skills and criteria required, low professionalism, marketing ineffectiveness, and loss of resources.

?What Are The Challenges

There are a prominent gap and a deficit, as well as lack of vital professional aspects:

Standardization and academic training or diploma studies.
Training and implementation for improvement of excellence and capabilities, as well as acquiring up-to-date skills.
Definitions and characterizations of the profession, as well as clear salary parameters.
Accurate recruitment.
Standards and threshold conditions for service providers and vendors in the field.
A professional association that will take care of the interests of the people involved in the field.

?What Are The Solutions

A professional association, field-originated and run by field-representatives, which will bridge gaps and deal with them, through becoming a professional home that will concentrate all aspects of knowledge in order to help its members to be better and more efficient MarCom experts and managers, promoting the interests of all those involved in the field.

:Our vision

To define, lead, empower and promote – MarCom and marketing communication management profession by its definition and essence, its destiny and its unique activity – as a prestigious, in-demand and esteemed profession;

To serve the needs of the association members and the MarCom profession in general helping them with field and role specific challenges;

To represent , both as employees and freelancers –before various parties;

To turn the discipline and the role, to a valued profession –  for each company, business and organization.

?What Are The Services We Offer To Our Members

  1. Professional MarCom Certificate – only given to association members, active as MarCom and in exchange to membership fee.
  2. Certified Vendor Certificate – given only to vendors, who obtained recommendations from association members.
  3. MarCom and Service-Providers Index – including promotion options, exposure and positioning.
  4. Training and Certification – including academic diploma and degrees.
  5. Monthly enrichment activity (workshops, seminars, lectures), and professional conferences and Convention (quarterly and annual).
  6. Counseling and Outsourcing MarCom Services – provided by association members.
  7. Recruitment, Job-Sorting and Implementation Services – for Marcom job offers.
  8. Research Services – for setting up professional standards, rules of ethics, and salary tariffs.
  9. Participation in an annual professional MarCom contest.
  10. Online Store and Vendors Marketplace – for promotion-supplies and advertisement-gifts.

המטריצה לבחירת ערוצי שיווק ופיתוח עסקי – שכל משווק צריך להכיר

בעולם השיווק והפרסום, מתקיימים מאות, אם לא אלפי ערוצי ואפשרויות חשיפה, פרסום וקידום מכירות, בכל רגע נתון. זאת, מבלי לחשב שילובים שונים וחפיפות אפשריות… לעולם השיווק המסורתי הצטרף העולם הדיגטלי, ולעולם שיווק ההמונים הצטרפו אפשרויות לשיווק אחד על אחד, פרסונאלי ואישי, כמו גם מפה לאוזן.

20 השאלות (והתשובות) הכי נפוצות – FAQ

כאנשי שיווק – אתם סקרנים… 20 השאלות (והתשובות) הכי נפוצות – FAQ על איגוד המרקום

איך בוחרים בין ביתןcustom לבין ביתן מודולארי – ומה הקשר לטכנולוגיות דפוס ולעיצוב יישומי?

אז בחרתם להשתתף בתערוכה, ואתם רוצים להופיע עם ביתן אשר יעצור את המבקרים, ישליך על החברה שלכם ומיצובה, יקרין ויצעק לכל עבר את היתרונות והצעות הערך שלכם, ובגדול – שיעשה את הרושם הראשון הנכון על כל מי שלא מכיר אתכם, וגם על מי שכן…

שימושי הדפוס בתערוכות ובכנסים – פרינט בשירות המכירות

למרות הפרשנויות על מותן בטרם עת של התערוכות בעידן הפוסט קורונה, גם היום הן שוקקות חיים ונראה שאפילו הרבה יותר מהימים לפני המגיפה… בכל יום מתקיימות עשרות תערוכות מסביב לעולם וכמות המציגים והמבקרים – נדמה שאפילו גדלה, אם משווים אותה באותן תערוכות לפני פרוץ המגיפה.

שכר מנהל תקשורת שיווקית – כמה מרוויחים מנהלי Marcom?

תחום ניהול התקשורת השיווקית, הידוע גם בשם מרקום (מהמילהmarcom באנגלית המגיעה מהמונח marketing communication), הוא תחום שצמח מענפי השיווק בהייטק ומתמקד בניהול והוצאה לפועל. רמות השכר של מנהלי תקשורת שיווקית משתנות בעיקר בהתאם לתחום ולסוג הארגון שבו הם פועלים,

הדפוס (ממש לא) מת

דפוס דיגיטלי הוא משהו חי, בועט ועכשווי עם אינסוף אפשרויות ופתרונות. תשאלו את קוקה קולה, דנונה, טובלרון, שטראוס עלית, נוטלה, היינקן, יקב איטלקי, הוצאות לאור ומעצבי אופנה….
דילוג לתוכן