תקציב שיווק כבר הגדרת? (ואסטרטגיה שיווקית?)

לעיתים קרובות אנשי מרקום צריכים לתכנן בעצמם תקציב שיווק ותקצב את הפעילויות השנתיות או הרבעוניות. לפעמים זה מפני שאין בפועל תפקיד או משרה של מנהל.ת או סמנכ"ל.ית שיווק – ואז מנהל.ת המרקום (תלוי בארגון וגודלו, לפעמים יקראו לתפקיד "דירקטור שיווק", "אחראי שיווקי", "מנהל פרסום", "מנהל תקשורת שיווקית", "פרויקטור שיווקי", "רפרנט שיווק") – ממלא.ת את פונקציית השיווק כולה; לעיתים זה מפני שתפקיד ניהול השיווק מגדיר רק אסטרטגיה ויעדים, ואת התקציב משאירים לפונקציה הביצועית המיישמת; לפעמים זה מפני שעיקר התקציב מבוסס על "מאפיינים מרקומיים" מובהקים וממוקדים כגון יח"צ, פרסומים מקצועיים, חסויות, דיגיטל / סושיאל, או כנסים ותערוכות (בעיקר בעולמות עסקיים B2B או מלכ"ריים); ולפעמים זה מפני שהמנכ"ל עצמו אמון על התקציב, ולצידו לפעמים יועץ שיווק, ועל המרקום תוטל האחריות לתקצב את הפעילויות השונות ולתעדף את הערוצים והפעולות. אז איך מתכננים ומתקצבים שיווק? 7 בום: הנוסחה לתכנון ותקצוב אפקטיבי ב-7 שלבים פשוטים.

תקשורת שיווקית פנים ארגונית – כשהעובדים הם הלקוחות

תקשורת שיווקית ארגונית

מאמר זה מיועד למנהלי ומנהלות מרקום ומנהלי מיתוג מעסיק וחוויית עובדים.

כולנו מכירים את ה-PR או ה-CR (ניהול קשרי לקוחות או יחסי ציבור) וגם את ה-IR (קשרי משקיעים) – ומה לגבי ER (קשרי עובדים)?
ניתן לשאול גם על ההבדל או הקשר, בין חוויית לקוח (CX) המוכרת – לבין חוויית העובד המוכרת פחות ומשויכת לעולמות הגיוס, השימור והרווחה.

אז בואו תכירו את המונח החדש: "משווקי אנשים" – "People Marketers".
תקשורת ארגונית – מיתוג, קידום ושיווק פנים ארגוני – מחברים את העובדים לארגון

ניהול מרקום חיצוני במיקור חוץ (אאוטסורסינג)

outsource marcom מרקום מיקור חוץ

ייעוץ שיווקי, אסטרטגי, מיתוגי, ייעוץ משפטי ופיננסי, שירותי משאבי אנוש, ציי רכב, מערכות מחשוב, חכירת ציוד משרדי, שירותי גיוס והשמה, שירותי מזכירות, אנשי מכירות, יועצי הדרכה, שירותי ניקיון, שירותי ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, הפקת מצגות, עיצוב, וכמובן שירותי ניהול שעות עבודה והוכחות – כולם והכל קיימים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או אוטומטי, או בביצוע שמקורו בחוץ (לעיתים אף בחו"ל).

כך גם ניהול תקשורת שיווקית…

הכירו את המרקום – במיקור חוץ!

מנהל מרקום – מי או מה זה?

צוות מרקום

מחלקת המרקום הינו הגוף המיישם, התומך והמקשר בין הנחיות השיווק לבין הביצוע בפועל של חלק ניכר מהצרכים השיווקים של הארגון בו הוא פועל.

מרקום יכול לפעול כלפי חוץ הארגון וכלפי פנים הארגון בהתאם לצרכי הארגון, כאשר היקפי העבודה ותחומי האחריות הינם נגזרת של גודל הארגון וצרכיו השונים.

איש/אשת המרקום, או מנהל/ת מרקום, אמונים על תכנון, תקצוב וביצוע נגזרות השיווק; על תפעול ספקי השיווק, ועל עמידה במטרות ויעדי הפעילות שהוגדרו.

מדובר בתפקיד יישומי וניהולי משמעותי וחיוני ביותר.

מה זה מרקום?

מה זה מרקום?

המושג מרקום (Marcom), החל את דרכו בשנות התשעים בעולם ההיי-טק, והתפתח בכיוון ענפים אחרים כולל תחום מוצרי הצריכה והקמעונות, השירות, התעשייה ואפילו עמותות.

ניהול מרקום או ניהול תקשורת שיווקית – הינו תחום באגף השיווק או הפרסום, שאינו נחשב למקצוע פורמלי. התפקיד מוגדר תחת הרבה מאוד שמות וכובעים, הוא פעמים רבות "משרתם של מספר אדונים", והוא מורכב, מחייב יכולות שליטה, ביצוע וארגון, הוא מולטי-דיסציפלינארי וכולל הרבה מאוד תחומי הכשרה, ביצוע וניהול.

למרקום יש מקום מרכזי במערך השיווק האירגוני. זהו תפקיד חשוב שמרכז מידע רב, דורש השכלה מתאימה, ידע, ובמקרים רבים מחייב ניסיון.