שימושי הדפוס בתערוכות ובכנסים – פרינט בשירות המכירות

למרות הפרשנויות על מותן בטרם עת של התערוכות בעידן הפוסט קורונה, גם היום הן שוקקות חיים ונראה שאפילו הרבה יותר מהימים לפני המגיפה… בכל יום מתקיימות עשרות תערוכות מסביב לעולם וכמות המציגים והמבקרים – נדמה שאפילו גדלה, אם משווים אותה באותן תערוכות לפני פרוץ המגיפה.

 

אבל אין סיבה להיות מופתעים. התערוכה היא אחת מ'נשקי יום הדין' של מחלקות שיווק והמכירות בחברות גלובליות והיא זירה שבה במשך מספר ימים אנשיה יפגשו את את כל אנשי התעשייה מכל העולם, לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, ספקים ומתחרים.

זה המקום לראות ולהראות, להתחיל קשרים ולחזק קשרים קיימים, לרחרח מה קורה בשוק ומה עושים המתחרים ועוד..

וזהו אחד מתוצרי הכוח הכי משמעותיים של מחלקת המרקום – תצוגת תכלית של מיתוג וקידום.

 

אך במקביל, עולם התערוכות, למרות היותו יותר 'מסורתי', נדרש היום ליותר גמישות והקשבה

לשינויים ולמגמות המשתנות, חלקן בגלל חיפוש אחרי חדשנות באופן תמידי, חלקן במטרה לחסוך כסף ולהיות יותר זהירים, וחלק בזכות חשיבה יותר 'ירוקה' של רבות מהחברות וניסיון שלהן להתחשב גם בנושא זה בכל מהלך שיווקי ועסקי.

 

אחד התחומים בהם קורים שינויים רבים גם במרחב אולמות התערוכות – הוא אופן השימוש בדפוס.

במאמר לא ארוך זה, נעסוק בהיבטי הפרינט בתערוכות, ובחלק מהשינויים הקורים בו, תוך התייחסות הן לחומרי הדפוס בביתן עצמו והן לחומרים השיווקיים שבו.

 

נפלאות הדפסה על בד

 

על מנת למתג ביתנים נדרש דפוס בפורמטים גדולים אשר היה מוגבל בעבר לחומרים דוגמת מדבקות ויניל או PVC ושמשוניות. 

אבל אז הבד החל לתפוס תפקיד חשוב ודומיננטי יותר – ובשנים האחרונות עם שכלול יכולות הדפוס עליו, הוא הופך הרבה פעמים ל Game Changer, אשר משנה את האופי הכולל של הביתן, מקפיץ את האימפקט שלו ומקל על ההקמה בצורה בלתי רגילה.  

 

אימפקט ונראות בשטחים גדולים:

על ידי טכניקות ייצור, הדפסה ותפירה – ניתן לייצר היום עם בד שטחי הדפסה גדולים מאוד, ללא 'הפסקות', תפרים, חפיפות ושאר תופעות ששמורות להדפסות על ויניל לדוגמה, ופוגעות באסתטיקת העיצוב.

ומאחר שגם רמת הרזולוציה וחדות הצבעים עלתה ואיכות ההדפסה על בד לא נופלת מזו של החומרים המסורתיים יותר (ואף עולה עליהם לעיתים) – ניתן פעמים רבות לייצר עם הבד שטחים מודפסים גדולים מאוד אשר נראים פשוט נפלא.

 

אריכות ימים וגם קצת ירוק:

מדבקות נראות טוב על הקיר, אבל הן ב 99% מהמקרים חד פעמיות. שמשוניות, גם אם יתוכננו לשימוש חוזר, לעיתים די בקיפול לא נכון והם סיימו את חייהן.

הדפסה על בד סלחנית הרבה יותר. ואם ההדפסה נעשית על בד איכותי המיועד לכך, יהיה אפילו די קשה לקמט או אפילו ללכלך ברמה שלא ניתן יהיה לנקות ולהשתמש שוב. ישנם לקוחות אשר משתמשים באותו קיר ממותג בתערוכות גם אחרי שנה ואף בתערוכה שניה ושלישית!!

ואגב, זה לא משנה אם מדובר על ביתן קטן או על ביתן עם קירות גרפיים בגודל של יותר ממאה מטרים. 

התוצאה היא חיסכון גדול מאוד בהוצאות על הדפסות חדשות, וכן, גם שמירה על הסביבה על ידי חיסכון בשימוש בחומרים שהם לא תמיד החברים הכי טובים של הכדור שלנו.

 

בדוגמה:

ביתן עם קירות באורך מצטבר על מעל ל 200 מטרים מודפסים וממותגים (פנימיים וחיצוניים) אשר הודפסו על בד. השימוש במערכת הזו ובבדים הביאה לחיסכון של יותר מ-60% (!!) כשאותו הביתן נבנה שנה לאחר מכן, תוך שימוש באותם חומרי קירוי וחיפוי. 

ניידות ומודולאריות:

הרבה חברות אשר משתתפות בתערוכות אך עם תקציב מוגבל, משתמשות במערכות מודולאריות אלו ואחרות. החיסכון אומנם מושג אבל במחיר נראות.

הבד מסייע להשתמש במערכות אשר מצד אחד מודולאריות לחלוטין, מהירות להקמה וניתנות לשימוש חוזר תוך התאמה לשטחים משתנים מתערוכה לתערוכה – ומצד שני מאפשרת הופעה מרשימה מאוד, הרבה יותר ממערכות מודולאריות מסורתיות הנשענות על מדבקות ויניל, ואף לעיתים רבות נראית טוב יותר מביתן המבוסס על קירות עץ!

 

איך הבדים האירו לנו את החיים…

 

הדוגמה הבולטת ביותר לדרך בה הבדים הפכו את הדפוס בתערוכות להרבה יותר יפה ועם יכולות יותר גבוהות מצד אחד, וחסכוניות מאוד מצד שני – היא מערכת מודולארית מצליחה בשם Smart Light.

זו מערכת שהקירות שלה מבוססים על מסגרות המוארות ב'לדים' פנימיים (שמשתמשים בה שוב ושוב) והבדים מודפסים ומתוחים עליה – כמו בסוכות לנצח המוכרות לנו מהחג האהוב יחסית מתחילת השנה…

התוצאה היא קירות מוארים גדולים ויפיפיים.

המערכת הזו כאמור עונה על כל הסעיפים עליהם דיברנו עד כה: נראות בולטת ומרשימה, חיסכון בעלויות, שימושים חוזרים ושמירה על הסביבה… והיא לא הייתה יכולה לבצע את זה עם חומרי גלם אחרים.

 

בקיצור, מומלץ ביותר לבחון את נושא הדפוס המבוסס על בד.

זה ברוב הפעמים יראה הרבה יותר טוב, יחסוך הרבה כסף, ויתרום עוד קצת לכדור הארץ החבול שלנו.

 

הדפסות ישירות

 

יש עוד טכניקות הפקה לתערוכות, ירידים וכנסים, אשר באות לענות הן על המגמות הירוקות ועל הרצון להתייעל, כמו למשל הימנעות מהדפסה על מדבקה והדפסה ישירות על החומר המשמש כקיר עצמו. זו שיטה המתאפשרת לעיתים, במערכות מסוימות ובחומרים מסוימים.

לדוגמה, אנחנו משתמשים לאחרונה הרבה במערכות המבוססות על קרטון לבניית ביתנים…

מדובר על קרטון מיוחד וייעודי כמובן, הנקרא Re-Board, הוא חזק ממש כמו קיר ומצד שני קל משקל ומבוסס על חומר ממוחזר.

אחד היתרונות הגדולים שלו הוא שהגרפיקה מודפסת ישירות על הקרטון ולמעשה חוסכת את המדבקה. אנחנו רואים שההתעניינות במערכת הזו רק הולך וגדל בשנים האחרונות, ויש לקוחות שאפילו דואגים לשלב בגרפיקה של הביתן שלהם, במקום מסוים ציון שהביתן נבנה והודפס בחומרים הידידותיים לסביבה…

 

בתמונה: ביתן המבוסס כולו על Re-Board (חומר ממוחזר) ומתוכנן לשימוש חוזר.

חיפוי רצפה

 

הדפוס ויכולותיו הגיעו גם לרצפת התצוגה – ואם פעם כל הביתנים היו משתמשים בשטיח לכיסוי הביתן, או בבמת עץ (יקרה) – היום הדפוס יכול להציע 'להמשיך את הסיפור' גם על רצפת הביתן…

מבחינת פונקציונלית, החיפוי עונה על אותם צרכים של כיסוי רצפת האולם, כמניעת החלקה וכדומה – אך מבחינה עיצובית, תראו ותשפטו בעצמכם…

 

חומרים מקצועיים בתערוכות

 

לצד הביתנים והדוכנים, רול אפים ושילוט  – יש לדבר גם על הדפסות של עזרי מכירות ומיתוג לתערוכות.

חומרים מקצועיים זה חשוב עד חיוני – אבל גם פה אנחנו מחפשים איך להתייעל פה כמה שניתן.

כיום יותר ויותר חברות מצמצמות את החומרים המודפסים שהצוותים מביאים לתערוכות (פולדרים, קטלוגים, פרוספקטים, וכדומה) – ועוברות לתוצרים דיגיטליים, וזאת מכמה סיבות חשובות ומובנות:

  • נושא הקיימות, שכאמור תופס מקום מעט יותר חשוב במערכת השיקולים של החברות, בוודאי באירופה
  • עלויות השילוח, שהכפילו ולעיתים אף שילשו את עצמן לאחר הקורונה (וחומרי דפוס הם בדרך כלל כבדים מאוד והשילוח שלהם יקר מאוד)
  • הרצון למיצוב יותר חדשני ומתקדם, והרי קטלוגים וברושרים זה כל כך 2019
  • רלוונטיות ויעילות, שהרי הלקוחות ממילא נמצאים יותר מול המחשב\טבלט\טלפון שלהם כשהם מחפשים פתרון, ולא פונים לספרייה במשרד המלאה בחוברות וקטלוגים של ספקים פוטנציאליים

 

ברקוד מודפס – ליד כל מוצר המוצג בתערוכה, שמוביל לקטלוג וירטואלי מושקע ואיכותי, שניתן לדפדוף נוח, לעדכון מוצרים באון ליין, לקבלת מידע באון ליין על מוצר ספציפי בלחיצת כפתור (ואף להזמינו) – יהיה הרבה יותר יעיל, חדשני וחסכוני – משליחת ארגזים כבדים ויקרים של קטלוגים לתערוכה.

ואם כבר מדברים על חומרים המשרתים מיתוג, שיווק ומכירות – למה לא להדפיס תוצרי פרינט היברידיים – הכוללים גם מסך, רמקול, אלמנט תלת מימד, או קישוריות – ומעניקים חוויה שהיא הרבה יותר מאשר רק חוברת נייר פשוטה, או עוד עט, כדור עיסוי, קופסת סוכריות או מצת?

 

מבחן בית המלון…

 

"מבחן בית המלון" זה נושא חשוב לדבר עליו…

והוא מתייחס לאלמנט המתנות מהתערכה או הכנס – ה-Give away.

כל מבקר ממוצע ושכיח בתערוכה, מתארח ושוהה למספר ימים, אוסף מתנות מרחבי התערוכה, מלקט קטלוגים, ובסוף היום שם אותם בחדרו שבמלון. בסוף התערוכה הוא אורז את המזוודה, ופתאום רואה כמה הוא הגדיל את הנפח והמשקל שלה במתנות, קטלוגים, מתנות שקנה לילדים שלו, אולי אפילו כמה בגדים שקנה לעצמו… ואז, ברגע אחד, הוא מחליט מה מכל הדברים שאסף כלאחר יד בתערוכה נכנס למזוודה ומה נשאר בחדר ונזרק.

כמה מהם, לדעתכם, יעדיפו להשאיר בחדר מתנות ולקחת קטלוגים שגם ככה נמצאים באינטרנט..? ומה הסיכוי שיעדיפו דווקא מתנות פרינט חכמות, דיגיטליות, שישמחו להציג על השולחן במשרד?

 

אז תזכרו: הפרינט הוא ממש לא מה שחשבתם, ובתערוכות נעזרים בו לשדרוג העיצוב, התפעול ולחיסכון.   

 

 

 

רוצים לשמוע וללמוד עוד? הרשמו לכנס בנושא "Marcom Opportunities in Creative Print" של איגוד המרקום הישראלי בשיתוףHP Indigo  המיועד למנהלות ומנהלי תקשורת שיווקית מקצועניים, לאנשי קריאייטיב, מדיה וקד"מ, למקצועני תערוכות ותצוגה, לעוסקים בעולם העיטוף והאריזה, ולאנשי דפוס והפקה.

מרקום - דברים שחשוב לדעת: