איגוד שכירים, עצמאיים וחברות - בתחום שירותי המרקום

כל מה שמנהלי מרקום צריכים - בבית אחד ומקצועי של אנשי המרקום הישראליים

איגוד המרקום הישראלי הוקם, מתוך צורך וביקוש מהשטח – ולאור העובדה שאין היום מערך מקצועי פורמלי לתחום התקשורת השיווקית על כל גווניה ופעילותה. ניתן למצוא איגוד למנהלי השיווק, לאנשי יח"צ, למנהלי דיגיטל ו-CDO, לפרסומאים, ועוד פונקציות ארגוניות וביצועיות שונות – אבל אין גוף מקצועי מאגד לאותם אנשי מפתח בחברות ובארגונים (שכירים או עצמאיים), העוסקים בתכנון, ניהול וביצוע שיווקי ופרסומי, במיתוג עסקי ובמיתוג מעסיק, ביישום פעילויות אינטרנטיות, ביצירת והפקת תוכן ובניהול מהלכי קד"מ ויחסי ציבור. עד עכשיו.

איגוד אנשי ומנהלי המרקום, שהוקם בשנת 2020 כגוף רשמי המאוגד ברשם החברות – מנוהל באמצעות צוות היגוי הכולל מרקומים עצמאיים ושכירים וספקים מובילים בתחומם לתחום המרקום, המגיעים ממנעד רחב של תחומי פעילות ושווקים עסקיים, ומביאים עימם שנות וותק וניסיון רבים ומגוונים. החל משנתו השניה, גם מתקיימת הצבעה שנתית לבחירת חברי הועד המנהל וראשי המחלקות המקצועיות.

איגוד המרקום הישראלי – הינו הכתובת המקצועית היחידה לאנשי, מנהלי, יועצי וספקי תקשורת שיווקית ועסקית, חזותית, פנים-ארגונית ודיגיטלית – פרסום, קידום, מיתוג, הפקה, יח"צ, כתיבה, גרפיקה, דפוס, אירועים, אינטרנט, קד"מ, איקומרס, מרקט-טק, ותוכן.

האיגוד שואף להפוך את מקצוע המרקום למקצועני, מזוהה ומוכר, המבוסס מתודה וקריטריונים, הכשרות וכישורי סף (לרבות תואר אקדמי) – והמוגדר כמשרה או שירות מיקור-חוץ חיוניים. האיגוד יהיה בית עם זהות ושייכות, המעוגן והמקפיד על סטנדרטיזציה ברורה ומדידה, לצד אתיקה ומוסר עבודה -במטרה לשפר ולקדם את מעמד אנשי ומנהלי המרקום, להקנות למנכ"לים היכרות עם המקצוע והמשרה, ולהצמיח אנשי מרקום טובים ויעילים אף יותר.

לצד היותו גוף מקצועי וייצוגי, עם סטאטוס והכרה – איגוד התקשורת השיווקית מציע או יציע בקרוב לחבריו, גם חשיפה באינדקס אנשי מרקום ובקבוצה סגורה ייעודית לחברי האיגוד; נטוורקינג והזדמנויות גיוס והשמה ומכרזים; לוח ספקים מומלצים מעודכן; מאגר ידע מקצועי; השתתפות מוזלת או חינמית בכנסים שנתיים וימי עיון (לרבות של איגודים נוספים, משיקים ורלוונטיים); אפשרות לניהול מחקרים ענפיים; חשיפה לתקנים ומדדים, למחירונים ולתעריפוני שכר ענפיים; מגוון סדנאות, הכשרות, הסמכות והדרכות מקצועיות, במחירים מוזלים; השתתפות בתחרות ענפית שנתית – "המרקום הישראלי"; ועוד.

החברות באיגוד מנהלי המרקום פתוחה (כנגד דמי מנוי) לכל העוסקים בתקשורת שיווקית והרוצים להימנות על קהילת אנשי המרקום: אנשי ומנהלי מרקום בהרשמה ישירה או באמצעות החברה המעסיקה; אנשי מרקום ומנהלי שיווק ופרסום עצמאיים; יועצי פרסום, מיתוג ותקשורת שיווקית; עסקים וחברות בתחום המרקום, לרבות השיווק, הדיגיטל, הפרסום, התוכן, הקד"מ, ה-HR, ויחסי הציבור.

מטרות האיגוד וחזונו:

לרכז את כלל היבטי הידע וההכוונה המקצועיים בענף, על מנת לעזור לחברי האיגוד ולעוסקים בתחום להיות אנשי ומנהלי מרקום טובים ויעילים אף יותר, ונכס לכל ארגון שיעסיק אותם. כמו כן, להקל וליעל את תהליכי איתור ובחירת ספקים מתאימים ומועדפים, בתעריפים מוסכמים.
המרקום נדרש לדעת ולשלוט בתחומים רבים וטכנולוגיות שונות, להיות מעודכן בחידושים האחרונים, להכיר ספקים ופתרונות טובים וחדשים,
והינו פונקציה ביצועית, תכנונית, ניהולית ויישומית מהדרג הראשון – והאיגוד יפעל להכיר בתחום כבעל ערך מקצועני ייחודי, עצמאי, משלים ומוסף, ולא משני וזוטר.

משימות האיגוד:

להגדיר, להוביל, להעצים ולקדם, את מקצוע המרקום וניהול התקשורת השיווקית – על פי הגדרתו ומהותו, ייעודו וייחוד פעילותו – כמקצוע יוקרתי, מבוקש ומוערך; לשרת את צרכי חברי האיגוד המקצועי בארגון ובכלל – לעזור להם עם אתגרי התחום והתפקיד, ולייצג אותם בפני בעלי עניין שונים, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים; לייצר לחבריו ערך מוסף הכולל הכשרות העשרה, הדרכות והתמקצעויות; כנסים וימי עיון ענפיים; בסיסי ידע וסטנדרטיזציה; להניח בסיס למאגר ידע משותף, לאינדקס עוסקים (נטוורקינג ושיתופי פעולה) ולאינדקס ספקים ומחירונים; להגדיר סטנדרטים להגדרות המשרה ולהשמתה; לחבר את חברי האיגוד עם עמיתיהם מחו"ל; לייסד תשתית לתחרויות ומדדי פעילות מרקום; ועוד מענים ופתרונות ככל שיעלו מהשטח – ממכם.

מבנה האיגוד:

מרקום - דברים שחשוב לדעת:

דילוג לתוכן